Producten

krukasbalancering


wij kunnen statisch en dynamisch balanceren
hieronder voorbeeld van monocilinder gemonteerd met het extra gewicht van zuiger en drijfstang geschikt voor een bigbore



waarom balanceren? .......

standaard motoren zijn gebouwd met iso normen deze normen laten toe dat een standaard of productie motor bepaalde onbalans mag hebben. deze varieren van 20 tot soms wel 100 gram afhankelijk van het type motor ,krukasdiameter en toerental. wanneer echter gebruikt gemaakt wordt van big bore kits of hogere toerentallen of namaak zuigers ,drijfstangen ,weglaten balansas, noem maar op, kunnen deze "iso" normen echter wel abnormale waarden gaan aannemen. (ja zelfs tot 200 à 300 gram)
wat natuurlijk voor de lagers of lagerschelpen en krachten op de drijfstang , ect.... geen al te goede werking uitoefenen. 

statisch balanceren is noodzakelijk wanneer er grote verschillen optreden.
dynamisch balanceren kan tot op 1 gram nauwkeurig maar vergt wel enige tijd en kennis maar dit kan je dan ook vergelijken met nascar en formule 1 toestanden. (en er is eerst statisch vereist)



foto van de software